James Dashner - The Death Cure (The Maze Runner trilogy 3)

úterý 14. října 2014

A je tu koniec.
WICKED vzala Thomasovi všetko: život, spomienky a teraz aj jeho jediných priateľov. Ale konečne všetko skončí. Skúšky budú kompletné po absolvovaní posledného testu.
Prežije vôbec niekto?
Čo WICKED ale nevie je, že Thomas si pamätá oveľa viac ako si myslia. A je toho dosť na to aby im neveril ani slovo.
Pravda bude desivá.
Thomas zvládol Labyrint. Prežil Púšť. Je ochotný riskovať čokoľvek za záchranu priateľov. Ale pravda môže byť tým, čo všetko ukončí.

Tak sa blížime do veľkého finále. Dostali sa z púšte do centrály WICKED. Nechce sa im ale veriť, že by mohol byť naozaj koniec. Po tom všetkom, čím si Thomas prešiel už neverí ničomu a nikomu. A hoci podľa tvrdenia WICKED už ich čaká len posledný krok, dokonca im vrátia spomienky. Ale Thomas si už nie je ničím istý. A preto sa rozhodne, ze zoberie všetko do svojich rúk.
Túto sériu som si obľúbila už od prvého dielu. Maze Runner trilogy ma uchvátila svojim príbehom, tempom, spôsobom akým bol príbeh podaný. Začala som čítať a nevedela som sa odtrhnúť ani od jednej knihy, preto sa mi toto hodnotenie píše ťažko. Posledný diel ma vyslovene sklamal. Možno som mala príliš veľké očakávania, ale autor to v prvých dvoch knihách rozohral tak geniálne, predstavil nám záhady, na ktoré sme túžili dostať odpoveď hneď ako sme sa o nich dozvedeli a nakoniec to ukončil takto. Nechcem prezrádzať viac ako je nutné, ale veľké množstvo vecí proste zostalo nevysvetlených a to mi kazí výsledný dojem z posledného dielu.
Autor ako vždy píše skvelo, dej má rýchlý spád, ale stále je veľmi ľahko sledovateľný a má logiku. Je pútavý, držíme palce svojim obľúbeným postavám a dúfame, že tí zlí budú potrestaní, klasika :)
Ale ten koniec. To mu tak ľahko neodpustím. Mám sto chutí zdvihnúť telefón a zavolať priamo Jamesovi Dashnerovi a položiť mu pár otázok a vytknúť mu určité veci.
Táto séria ma príliš pohltila, aby som bola spokojná s takýmto záverom. Ale zase plus vidím v tom, že som to nečakala, že to bolo nepredvídateľné a ten záver bol svojím spôsobom prekvapivý. Každý čitateľ nech si ale urobí svoj vlastný názor. Knihu ale určite odporúčam, ak ste čítali prvé dva diely, ten posledný je proste povinnosť.


Hodnotenie: 75%

Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.