James Dashner - The Scorch Trials (Maze Runner Trilogy 2)

pondělí 6. října 2014


Vyriešením labyrintu to malo skončiť. Thomas si myslel, že únikom z Labyrintu sa oslobodia. Ale WICKED s nimi ešte neskončila. Fáza Dva práve začala.
Žiadne pravidlá. Žiadna pomoc. Prežijete alebo umriete.
Majú dva týždne na to aby prešli púšťou, najspálenejšou časťou súčasného sveta. A WICKED sa postará, aby ich cesta nebola jednoduchá.
Priateľstvá budú preverené. Loajality zlomené. V stávke je všetko.
A sú tu ešte Iní, ktorých prežitie závisí na zničení Thomasa a jeho priateľov a sú odhodlaní prežiť.




Druhý diel skvelej nadupanej trilógie od Jamesa Dashnera pokračuje v dobre nastavenom tempe prvého dielu a dokonca pridáva. Ak ma prvý diel zaujal, tak tento druhý som doslova zhltla. Po dlhej dobe sa mi dostala do rúk kniha, kvôli ktorej som nešla spať, kým som ju nedočitala.

The Scorch Trials nadväzuje presne tam, kde Maze Runner skončil. Tomas sa prebúdza a hneď zisťuje, že niečo nie je v poriadku. Že sloboda, ktorú si mysleli, že vydobijú útekom z labyrintu by mala vyzerať ináč. Ocitnú sa uprostred budovy, z ktorej niet úniku, Theresa zmizne a namiesto nej je tam niekto úplne iný a po pár dňoch sa objaví divný pán s podmienkami ďalšieho testu. Mysleli si, že je po všetkom, ale nie. Začína test č. 2.

Kniha je skvelá, James Dashner sa drží svojho osobitého štýlu. Píše pútavo, kniha je plná akcie a záhad, takže sa od nej nemôžeme odtrhnúť, pretože chceme vedieť ako to nakoniec všetko dopadne.
Stále sa držím názoru, že po dlhej dobe som narazila na fakt originálnu dystopiu, hoci niekto by mohol namietať, že podobné námety tu už boli.
Postavy sa ďalej vyvíjajú a hoci sú to teenegeri, správajú sa veľmi dospelo a hoci sú každú chvíľu vystavovaní smrteľnému nebezpečenstvu, držia spolu. Veľkým plusom pre mňa je, že tu nie je žiadna otravná romantická linka medzi dvomi hrdinami, ako je to zvykom u väčšiny YA kníh.

Co by som knihe vytkla je, že miestami bolo na mňa akcie až príliš. Autor pomocou Thomasových spomienok nám necháva trochu nahliadnuť do pozadia vytvorenia Labyrintu a jeho vzťahu s Theresou. Kiež by týchto spomienkových častí bolo viac :)

Kniha skvelá, odporúčam. A už sa neviem dočkať záverečného dielu.

Hodnotenie : 90%



Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.