Čo ak si vaša životná láska vezme iného?

středa 3. prosince 2014

Pred šiestimi rokmi sa zúfalý Jake Fisher prizeral, ako si Natalie, jeho životná láska, berie iného muža. Šesť rokov skrýval svoje zlomené srdce a venoval sa kariére univerzitného profesora. Šesť rokov dodržiaval sľub, že manželov nechá na pokoji, a šesť rokov ho ťažili mučivé sny o Natalinom živote s Toddom. Ale ani dlhých šesť rokov nedokázalo zmeniť jeho city. Keď Jake jedného dňa natrafí na Toddov nekrológ, vyberie sa na jeho pohreb - pravdaže, aby videl Natalie. Podarí sa mu zazrieť sútiacu vdovu, ale nie je to Natalie! Neznáma žena bola za Todda vydatá takmer dvadsať rokov. Toto odhalenie úplne zmení všetko, čo si Jake uchovával v pamäti ako vzácnu spomienku na krátke, ale nádherné obdobie vo svojom živote.


,, Urobil som, o čo ma Natalie požiadala. Dal som jej pokoj. Myslel som na ňu každý deň, ale nikdy som jej nezavolal, nenavštívil ich, ani nevyhľadal na internete. Dodržal som svoj sľub. Celých šesť rokov."
Dostala sa mi do rúk kniha, ktorá ma neskutočne zaujala svojou anotáciou. Musím sa priznať, že ma veľmi lákajú knihy, ktoré ponúkajú nejakú záhadu, ku ktorej rozlúšteniu sa musím ako správny čitateľ prepracovať spolu s hlavnou postavou prečítaním knihy. Veď to poznáte, chcete vedieť, čo za tým všetkým je a preto občas nemôžete tú knihu ani odložiť, lebo už sa neviete dočkať záverečného rozuzlenia.
A potenciál táto kniha má. Veď si to zhrňme. Máme tu sympatického Jakea Fishera, vysokoškolského učiteľa so zlomeným srdcom, pretože jeho osudová láska sa pred šiestimi rokmi vydala za niekoho úplne iného. Súcítíme s ním, samozrejme. Veď kto by neľutoval sympatického chlapa so zlomeným srdcom?
Aby svojmu utrpeniu dal hlbší rozmer, išiel na Nataliinu svadbu. Dostal predsa pozvánku, nie? Samozrejme sa po obrade stretnú, dôjde k nejakému tomu rozhovoru a hlavne sľubu. Jake musí sľúbiť, že ich nechá navždy na pokoji. Chudák chlap je zničený, ale je to charakter a sľub dodrží, nevyhľadá si ju ani len na FB. Máme tu charakter s morálnymi zásadami. Teda až dovtedy, kým po šiestich rokoch nenarazí na úmrtné oznámenie Todda, ktorý chodil (to je mi ale náhodička) na tú istú školu, kde Jake teraz učí. Jake si to v hlave pekne poskladá a logicky usúdi, že Toddovou smrťou sa je sľub ruší a pekne krásne sa vyberie na pohreb utešiť nešťastnú smútiacu vdovu. Veď je charakter, predsa.
Aké je jeho prekvapenie, keď na pohrebe sa nachádza úplne cudzia žena a po Natalii ani vidu, ani slychu. A tak Jake začne pátrať.

Ako som povedala, kniha mala skvelý potenciál, ale celé to na mňa pôsobilo priemerne, akoby to bolo šité horúcou ihlou. Nejaké veci mi v deji nesedeli, iné boli zase umelo prilepené, len aby dej mal ten správny spád a bol extrémne záhadný a napínavý. Ja ako čitateľ som sa nevedela dočkať kedy tú knihu budem mať dočítanú.
Je to typická oddychovka, ktorú by som odporúčala zobrať si so sebou na dovolenku k moru. Je to veľmi jednoduchá, priamočiara kniha, vhodná na obdobie, kedy človek nechce nad ničím príliš premýšľať, ale oddychovať a pritom si aj niečo prečítať.
Kniha neurazí, verím, že si nájde svojich fanúšikov a nebude ich málo. Ja som ale na tieto kúsky náročnejšia a čakala som viac.
Celý čas som mala pocit, že čítam scenár nejakého B-čkového filmu, na ktorý by som ani do kina nešla, lebo už z traileru by som sa všetko dozvedela a záver by nebolo ťažké si vyvodiť. Preto ma ani neprekvapuje, že túto knihu sa Hollywood fakt chystá sfilmovať. Jediné, čo ma teší je, že do hlavnej úlohy obsadili môjho obľúbenca Hugha Jackmana.

Takže ak máte chuť si oddýchnuť a zažiť trochu toho knižného napätia, táto kniha nie je vôbec zlým výberom. Len nečakajte nič nového.


Hodnotenie:60%


Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.