Knižné naj roku 2014

středa 7. ledna 2015

Viem, že už idem s krížikom po funuse (:D :D :D), ale koniec starého roka a začiatok nového bol pre mňa fakt hektický. Tak ma snáď neukameňujete, že zhrnutie roka 2014 uverejňujem až dnes.

Najväčšou udalosťou knižného roka 2014 bolo pre mňa založenie tohto knižného blogu. Rozmýšľala som nad tým už dlhšiu dobu, ale k činu som sa odhodlala až pred pár mesiacmi. A neľutujem, hoci je za tým veľa práce, písanie ma baví a vyzerá to tak, že vás to baví čítať. Touto cestou vám všetkým chcem poďakovať a verím, že mi budete zachovávať svoju priazeň aj naďalej.


Za rok 2014 som prečítala 101 kníh, čo bolo o 21 kníh viac oproti môjmu knižnému predsavzatiu. Našli sa tam všelijaké kúsky a teraz vám predstavím to naj, čo som za minulý rok prečítala.


10 najlepších kníh, ktoré som prečítala v roku 2014


S.J. Watson - Dřív než půjdu spát


Priznám sa bez mučenia, že thrillery veľmi nevyhľadávam. Tých pár kníh z tohto žánru, ktoré sa mi dostali do rúk ma veľmi neoslovili. Táto kniha ale bola úplne iná. Bola pútavá, tajomná, do poslednej stránky som netušila ako to dopadne a keď už som si myslela, že viem, tak ma autor absolútne vyviedol z omylu.
Presne ten typ knihy čo ju začnete čítať a neviete prestať. Kvôli tejto knihe som išla spať až niekedy nad ránom.





E.Lockhart - We were liars



Po tejto knihe som siahla na základe odporúčania viacerých bloggerov, ktorí z nej boli doslova nadšení. U nás ešte nevyšla, tak som si ju prečítala v angličtine.Angličtina bola jednoduchá a odporučila by som ju aj čitateľom, ktorí s čítaním v angličtine ešte len začínajú.
Skvelá atmosféra, reálne postavy, vynikajúci príbeh a ten záver. Klobúk dole milá E. Lockhart




Anders de la Motte - Buzz



Vynikajúca Hra, pokračuje ešte lepším Buzz-om. Druhý diel nadupanej trilógie od Andersa de la Motte poteší hlavne milovníkov konšpiračných teórií a ľudí orientujúcich sa v svete informačných technológií a sociálnych sietí. Donúti vás zamyslieť sa nad tým, či to náhodou nemôže byť aj pravda, Pôsobí to každopádne veľmi reálne.
No čo vám budem hovoriť, chrochtala som blahom.






Joe Hill - Vánoční ríše


Kniha, ktorá mi rok stála na poličke a čakala na svoj čas. Dostala sa mi do rúk vďaka účasti na novembrovom mesačnom párování. A už po pár stranách som ľutovala, že som si ju neprečítala skôr.
Syn Stephena King (o ktorom som dovtedy netušila, že vôbec nejakého má) píše skvelo. Jablko fakt nepadlo ďaleko od stromu. A horrory mu idú. Bolo to napínavé, bála som sa a stránky ubiehali jedna radosť.
Vynikajúci kúsok.







David Michie - Dalajlamova kočka

Priznám sa, že som po tejto knihe siahla hlavne kvôli jej obálke. Kto ma pozná vie, že mám rada mačky. Sama mám doma tri. Po prečítaní anotácie ma ale kniha navnadila ešte viac. Navyše už tretí rok sa venuje joge a budhistická filozofia mi je blízka.
Pri jej čítaní som sa neustále usmievala. Naplnila ma pozitívnou energiou. Nemohla som si pomôcť. Sú to veľmi milým spôsobom predstavené zásady budhistickej filozofie a sú to zásady, ktorými by sa mal riadiť každý bez ohľadu na vieru a rasu.




Frederik Backman - Muž jménem Ove

Túto knihu veľa ľudí prirovnáva k Storočnému starčekovi, ktorý vyliezol z okna a zmizol. Tak s týmto prirovnaním nesúhlasím, Kým Storočný starček je groteska, Muž jménem Ove je veľmi vážna kniha na ťažkú tému starnutia a samoty oblečená do kabáta grotesky. 
Nie je to humoristická kniha, ale smiať sa pri nej budete. A Oveho budete zbožňovať, aj keď je to vo svojej podstate namosúrený starý pán. Sused, akého má asi každý z nás. A občas s ním nevychádza. Táto kniha nás ponúkne k tomu, aby sme sa na to pozreli aj z iného uhla pohľadu.





Hannah Kent - Burial Rites


Príbeh napísaný na základe skutočnej udalosti, ktorá sa stala v 19. storočí na Islande. 
Skvelý príbeh, temná atmosféra a prostredie. Psychologický obraz jednej rodiny, ktorej nechceným členom sa na určitú dobu stane žena odsúdená za vraždu.






Dominik Dán - Popol všetkých zarovná

Ku knihe tohto skvelého slovenského autora detektíviek som sa dostala až tento rok a to na odporučenie kamarátky, ktorá má od neho prečítané všetko, čo kedy napísal. A neskrýva sa tým, že ho zbožňuje.
Hoci detektívky nečítam veľmi často, občas po nejakej siahnem. Z tejto som bola som nadšená. Píše skvelo, v celom texte je cítiť, že autor vie, o čom píše. Na rozdiel od všetkých tých severských detektívok, ktoré sú tak populárne, diela Dominika Dána pôsobia veľmi reálne. Popis vyšetrovacích techník, postupov, neberie si servítky pred ničím.
Dokonca píše o  kontroverzných politických kauzách, tajných službách, o tom ako to vyzerá vnútri policajného zboru.
A zamilovala som si jeho postavy. Hlavne Richarda Krauza, to je ďalší z knižných postáv, na ktorú nedám dopustiť.
Ak máte radi detektívky, tak si prečítajte Dominika Dána, budete nadšení.



Juraj Červenák - Mŕtvy na Pekelnom vrchu


Juraj Červenák je jedným z mojich najobľúbenejších slovenských autorov. Jeho diela sú nadupané, majú šťavu, spád, skvelé postavy, veľa bojových scén a násilia. Všetko ale správne nadávkované v ideálnom pomere.
Hoci doteraz písal historickú fantasy, rozhodol sa trošku zmeniť štýl. Prišiel s novou sériou historických detektívok s postavami Steinom a Barbaričom a bol to zase skvelý ťah.
Jeho čitatelia ho milujú a niet sa im čo čudovať, tiež medzi nich patrím. 
Pretože čokoľvek vydá, je to skvelé. On to ináč asi ani nevie.



Gayle Forman - If I Stay


Tak túto knihu som prečítala ešte predtým, než som sa dozvedela, že sa chystá jej filmové spracovanie. 
Ďalšia z kníh prečítaných v originálnej angličtine. Náhodou som na ňu narazila na amazone a zaujala ma anotácia. V tej dobe som na ňu nečítala ešte žiadne odporúčania, ktorými sa často nechám inšpirovať.
Kniha sa mi veľmi páčila. Je to jednoduchá, citlivá kniha. Hlavná postava mi bola veľmi sympatická. Atmosféra skvelo vykreslená.
A občas som bola dojatá až k slzám, čo sa tak veľa knihám zatiaľ nepodarilo. Som proste náročná.


Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.