Re-reading Hunger games

pondělí 5. ledna 2015

So svojím blogom som sa v mesiaci december zapojila do dvoch projektov. Prvým bol Knižíšek, ktorý organizovala bloggerka Suši a druhým je Re-reading celej trilógie Hunger games konaný pod záštitou Ells zo Světa nadpřirozena.

Túto sériu som si obľúbila už pri prvom čítaní. Vďaka sfilmovaniu prvej časti Sily vzdoru som posledná dobu na Hunger games narážala doslova na každom rohu. Na ulici vo forme plagátov a bilboardov, v novinách v podobe článkov a samozrejme na knižných blogoch, pretože viacerí blogeri sa rozhodli porovnať filmové spracovanie s knižnou predlohou, prípadne sa podelili o svoje dojmy z filmu.




Na film som ako správna fanúšička išla samozrejme hneď, to som si nemohla nechať ujsť. Bola so mnou podobne naladená kamarátka a tá ma po filme upozornila na nejaké nezrovnalosti medzi knihou a filmom a vtedy som si uvedomila, že si už niektoré detaily vôbec nepamätám. Preto mi tento projekt prišiel veľmi vhod.
K Hunger games som sa dostala v dobe, keď som ešte veľmi nečítala. V tej dobe som prečítala maximálne 15 kníh ročne a celé to obdobie nebolo práve jednoduché. Končila som školu a mala som problémy v osobnom živote. Vtedy som sa stretla s kamarátom a po krátkom rozhovore o knihách mi požičal celú trilógiu Hunger games. Vraj je to dobré a určite si to mám prečítať. Aspoň prídem na iné myšlienky a trochu sa odreagujem. A veru, podarilo sa. A nielen to, bola som nadšená. Neskutočne sa mi to páčilo a nevedela som sa od toho odtrhnúť.
Vtedy som si uvedomila, aké mi knihy poskytujú relax, uvoľnenie, ako si krásne viem pri nich oddýchnuť. A začala som čítať oveľa viac. Teraz prečítam približne 100 kníh ročne, sledujem knižné novinky, mám vlastný blog o knihách a som fakt spokojná.



Hunger games je skvelá trilógia. Je napísaná jednoducho, dej je akčný a veľmi pútavý. Ako som už spomínala, keď ju začnete čítať, tak ju nepustíte. Ja sama som zhltla všetky tri diely za veľmi krátky čas, tak ma to bavilo.
Je to príbeh dievčaťa, ktoré sa v svete trpiacom biedou, hladom, chudobou a zimou, rozhodne obetovať, aby zachránila život svojej sestre v pokrivenej verzii reality šou danej doby. Dvanásť detí je proti sebe postavených v boji na život a na smrť a celý národ sa musí prizerať, aby mu bolo pripomenuté, že vzbura voči zavedeným pravidlám nie je možná.
Katniss, hlavná hrdinka nemyslí na seba. Myslí na svoju rodinu a je ochotná pre ňu obetovať život. Svojou účasťou a konaním v 74. ročníku Hladových hier rozdýcha malý plamienok revolúcie do ohňa, ktorý sa už nedá zastaviť.
Najzaujímavejšie na celej trilógii je, že hlavná hrdinka Katniss nechcela nikdy revolúciu, nechcela zvrhnúť celý systém, jediné, čo vždy chcela bolo chrániť svoju rodinu. Ale tým, že chránila nielen svojich najbližších, ale aj samu seba sa náhodou dostala do kolotoča revolúcie, ktorý nemala nikdy v pláne, ale z ktorého sa už nedalo dostať.Pretože pod útlakom sa nedá žiť nekonečne, skôr či neskôr sa ľudia vzbúria. A z malej iskry sa stane obrovský plameň, ktorý spáli všetko.




Pri druhom čítaní tejto trilógie som si uvedomila, aká mi je hlavná hrdinka sympatická. Páči sa mi na nej, že nie je dokonalá, že má svoje chyby. Nevie, ako sa má v určitých situáciách zachovať, jej konanie je vedené základným pudom ochrany svojich najbližších. Nevie ako sa má správať k mužom v jej živote, nevie čo k nim cíti. A hoci je tu romantická linka, je prirodzená, nenútená a sama Katniss je zo svojich citov zmätená. Čitateľ do posledných strán vlastne nevie pre koho sa rozhodne, hoci ja som svojho favorita mala už od prvého dielu. Katniss mi občas svojim správaním liezla na nervy, ale to ju robilo reálnou, nedokonalou.
A hoci to na začiatku nechcela, a bola zmätená, zhostila sa svojej úlohy so cťou a bojovala do poslednej chvíle.
Je to skvelá bojovníčka. Sledovať Hladové hry, držím jej palce.

Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.