Čajový dýchánek s Emmou Riedovou

čtvrtek 2. dubna 2015

Štvrtok 26.2.2015 som bola pozvaná Emmou Riedovou, mladou českou spisovateľkou na posedenie spojené s autorským čítaním jej knihy Královské intriky. Z tohto pozvania som mala veľkú radosť a bola to pre mňa pocta. Hoci som v čase tejto besedy mala byť v práci, vybavila som si voľno, aby som tam mohla ísť. Bola som fakt zvedavá, aké to bude a samozrejme som chcela Emmu Riedovú poznať aj osobne. Pri písomnom kontakte na mňa urobila veľmi dobrý dojem.


Tí, čo čítajú môj blog pravidelne, určite zaregistrovali recenziu na knihu Královské intriky, ktorú som nedávno napísala. Hoci historické romány sa nachádzajú na okraji môjho čitateľského záujmu, siahla som po tejto knihe. Zaujala ma anotácia aj jej krásna obálka a bola som zvedavá na ďalšiu zastupiteľku domácej spisovateľskej scény.  Kniha sa mi veľmi páčila, takže som ju odporúčala ďalej. Myslím si, že by sme mali podporovať domácich autorov a nečítať len zahraničné knihy, hoci sú u nás mnohokrát populárnejšie. To by bola škoda, pretože slovenskí a českí autori sú veľmi talentovaní a dokážu nám ponúknuť kvalitné diela.
Ak by si niekto chcel prečítať celú recenziu, tak ju nájdete tu.


Stretnutie s Emmou Riedovou organizovalo štúdio Probuď labuť v Škoskej ulici v Prahe, s ktorým Emma spolupracovala pri tvorbe portrétu do knihy Královské intriky a budú spolupracovať aj na jej ďalšej knihe. 
Vonku bolo zatiahnuté a začínalo pršať, počasie ako stvorené pre posedenie nad knihou v príjemnej spoločnosti a teple. Keď som dorazila do štúdia, bola som veľmi milo prekvapená prostredím. Štúdium bolo malé, ale veľmi útulné. Vtedy som pochopila, prečo bol počet účastníkov obmedzený a len na pozvanie. Bolo nás tam len pár, ale mali sme tam pripravený krásny čajový dýchánek, čakal nás teplý čaj, krásne a chutné sladkosti. Proste nádhera.

Hneď pri vstupe som sa zoznámila s Emmou, ktorá sa mi najprv predstavila omylom ako Eliška :D Asi bola trošku nervózna :) Zistila som, že Emma je milá, sympatická a hlavne skromná. Zapôsobila na mňa tým najlepším dojmom.
Okrem Emmy, osadenstva štúdia Probuď labuť a pár ďalších knižných blogeriek tu bola aj novinárka Ivana Bednářová, šéfredaktorka spravodajského serveru Presspublika.cz, ktorá nás celým večerom sprevádzala.

Celý večer bol veľmi príjemný. Keď dorazili všetci očakávaní účastníci, tak sme začali. Za oknom pršalo, ale nám vnútri bolo dobre. Mali sme teplý čaj, sladkosti, bolo nám teplo a boli v tej najlepšej spoločnosti. Emma nám porozprávala čo to o svojej knihe Královské intriky. Dozvedeli sme sa, že pôvodne mala v pláne napísať niečo v štýle červenej knižnice,
ale potom sa to zmenilo na historický román. Že tvorba historického románu nie je vôbec jednoduchá, lebo autor má už určité veci dané a tie nesmie meniť, veľa informácií si musí overiť a koľkokrát sú to drobnosti, ktoré by nás bežných čitateľov ani nenapadli ako napr. akí psi boli v danej dobe, čím sa platilo, čo sa nosilo, či už existovali okuliare atď. Niektorí čitatelia sú totiž veľmi prísni a často upozorňujú na historické nepresnosti, a preto si autor musí dávať pozor, aby všetky fakt boli overené a pravdivé. Emma nám prezradila, prečo si vybrala práve obdobie začiatku 14. storočia a ako prebiehal jej písací proces.
Potom nám prečítala dva úryvky z knihy, ktoré mne už boli známe, keďže som knihu už čítala. Pre podaktorých účastníkov to bola novinka, tak sa snažila nespoilerovať. Bol to veľmi zaujímavé počúvať urývok z knihy čítaný človekom, ktorý tú knihu napísal. Emma nám taktiež načrtla svoju nadchádzajúcu knihu, ale nechcela o nej veľa prezradiť. Tých pár informácií ale stačilo na to, aby vzbudila moju zvedavosť.
Potom prebehla diskusia, kde sme sa bavili o všetkom možnom. o knihách, o písaní a v diskusii sme sa ani nevyhli knižnému fenoménu 50 odtieňov šedi a young adult.



Za fotky ďakujem štúdiu Probuď labuť.

Nakoniec som si dala od Emmy podpísať svoju knižku Královských intrík a dokonca sme dostali od nej aj malý darček. Samozrejme som využila možnosť a nechala si od Emmy podpísať knihu.




Potom sme sa už len rozprávali a užívali si príjemný večer. Spoznala som dokonca ďalšie dve podobne postihnuté blogerky ako ja, ktoré milujú sci-fi a fantasy a náš spoločný rozhovor o obľúbených knižkách, autoroch a nakladateľstvách nemal konca kraja.

Veľmi rada by som poďakovala štúdiu Probuď labuť za príjemný večer a Emme Riedovej za pozvanie. Držím palce pri písaní ďalších kníh, vo mne určite našla svoju fanúšičku.

.

Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.