Marec v knihách

pátek 1. dubna 2016

Marec je za nami a ja prichádzam z ďalším článkom z rubriky Mesiac v knihách. Čo som tento mesiac prečítala a ako sa mi to páčilo? Nechajte sa inšpirovať v minirecenziách.

Anthony Ryan - Píseň krve (Stín krkavce #1)


Po dočítaní tejto knihy som si povedala proste---páni!!! Tak toto sa mi fakt páčilo. Predstavte si všetky superlatívy, ktoré vás napadnú v spojení s epickou hrdinskou fantasy a táto kniha je ich zosobnením. Do rúk sa mi konečne dostala živá, svižná, nová fantasy so skvelými postavami, dejom, svetom a hrdinom, ktorý sa ním stane tak nejak proti svojej vôli. Nie je to klasický hrdina, doknalý na bielom koni, ktorý behá a všetkých zachraňuje. Má svoje chyby, nie je najlepší a ten kôň, tak ten je občas na zaplakanie. Ale aj napriek tomu si nemôžete pomôcť a obľúbite si ho.
Svet ovládaný vierou, tajomstvá, intrigy, ale aj silné morálne zásady a pochybnosti o tom, čo je správne a ako sa rozhodnúť a čo vlastne uprednostniť. Ten príbeh Vás tak pohltí, že si ani nevšimnete kam zmizlo tých 600 strán a ešte Vám bude málo. Anthony Ryan prvým dielom trilógie Stín krkavce nastavil latku sakra vysoko a dúfam, že bude v nastavenom tempe pokračovať.
Koho zaujíma viac, môže pokračovať  recenziou.

Benjamin Alire Sáenz - Aristoteles a Dante objevují záhady vesmíru



Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru je zvláštna kniha s nádhernou obálkou. Je to kniha o dospievaní, hľadaní seba samých a svojho miesta vo svete, príbeh o silnom priateľstve medzi dvomi absolútne odlišnými chlapcami. Kým Ari je uzatvorený a samotársky, Dante je úprimný, citlivý a otvorený. Ari je ako každý správny dospievajúci naštvaný na celý svet a ni vlastne nevie prečo. Aj napriek výrazným povahovým rozdielom si títo dvaja porozumejú a nám predostrú neobyčajný príbeh plný silných myšlienok a emócií. Dej plynie postupne, občas sa nič nedeje, občas na vyskytne nejaký ten zvrat a samozrejmosťou sú tajomstvá, ktoré túžime odhaliť.
Kniha je písaná zvláštnym štýlom, akoby to boli minipoviedky, útržky rozhovorov vytrhnuté z kontextu. Text pôsobí rozdrobene, ale podľa mňa to bol úmysel, ktorý splnil svoj účel. Aj napriek tomu Vám stránky veľmi rýchlo miznú a vy nechcete tú knihu odložiť skôr ako zistíte, ako to s nimi nakoniec dopadne. A Saenz Vás bude napínať do poslednej stránky.
Až na postavy rodičov, ktoré boli na mňa trochu menej uveriteľné, ide o skvelú citlivú knihu na tému, o ktorej je dobre, že sa píše. A pritom je jedno, kto sú hlavné postavy a kedy sa odohráva. Mohla by sa odohrať kdekoľvek a kedykoľvek. Myslím, že veľa dospievajúcich sa v tejto knihe nájde a možno im nejaké myšlienky pomôžu vyrovnať sa s týmto náročným obdobím. A pre nás ostatných je to skvelé čítanie, ktoré sa síce číta ako jednohubka, ale má nečakanú hĺbku.



J. K. Rowling - Harry Potter and the Philosopher´s stone & Chamber of secrets


Harryho Pottera nemusím nikomu nijak zvlášť predstavovať. Myslím, že sa nenájde nikto, kto by o tejto svetoznámej knižnej sérii nepočul, či ju aspoň nevidel sfilmovanú. Ja som Harryho Pottera začala čítať v momente, keď vyšiel v slovenskom preklade a hneď som si túto sériu zamilovala. Príbeh o čarodejnom učňovi, ktorý vôbec netušil do svojich 12tich narodenín, že je čarodejník a najmä v čarodejnom svete veľmi slávny je proste skvelý. Odvtedy som si už párkrát túto sériu prečítala, ale naposledy to bolo približne pred 10 rokmi.
Každý mesiac sa snažím medzi prečítanými knihami mať aspoň jednu v angličtine, aby som si rozširovala slovnú zásobu a celkovo zlepšovala svoju angličtinu. A tak som sa rozhodla, že spojím príjemné s ešte príjemnejším a prečítam si znovu Harry Pottera, tentoraz v originále. A bol to zase skvelý zážitok. Angličtina je jednoduchá, sú tam minimálne rozdiely v terminológii, keďže slovenský preklad veľa vecí z angličtiny prevzal. A bol to návrat do najobľúbenejšieho knižného sveta. Je to akoby som sa vrátila zase domov, stretla starých dobrých priateľov a zase s nimi prežívala všetky dobrodružstvá. Akurát, že oni netušia, čo všetko ich čaká a ja už trošku áno. A už sa neviem dočkať, kedy to s nimi znovu prežijem.

Lena Anderssonová - Svévole


Kolega v práci mi povedal, že kým muži myslia racionálne, my ženy myslíme v emóciách. Nechcem, aby Vám tento komentár znel príliš generalizujúco, ale podľa môjho názoru je to najlepšia charakteristika tejto útlej švédskej knihy. Je to totiž kniha o žene a jej emóciách. Je to sonda do ženskej duše, jej myslenia, správania a konania na základe emócií, ktoré nás chtiac, či nechtiac vo veľkej miere ovládajú.
Ide o príbeh inteligentnej ženy, spisovateľky, ktorá má usporiadaný život. Prácu, ktorá ju naplňuje a plnohodotného partnera. Lenže sa zamiluje do niekoho iného a ako šibnutím čarovného prútika sa začne správať nevysvetliteľne a iracionálne. Rozíde sa so svojím dlhodobým partnerom a vrhne sa po hlave do vzťahu s umelcom, ktorý je od začiatku neistý, zvláštny a ako na hojdačke. My ako čitatelia, tak isto, ako aj jej známi a kamarátky vidíme, že je tomu umelcovi ľahostajná, ale ona je zaslepená. Verí, dúfa, trápi sa a správa sa absolútne iracionálne. Akákoľvek drobnosť vyrieknutá zo slušnosti u nej vyvoláva nádej a podnecuje ju k ďalším činom, ktorými ho od seba len čím ďalej, tým viac odradzuje. Pre väčšinu ľudí neexistuje nič horšieho ako neopätovaná láska a zmarená nádej. Pritom to dúfanie, že predsa, možno, jedného dňa...to je na tom najhoršia.
Vynikajúca kniha s množstvom zaujímavých myšlienok a podnetov k zamysleniu. Odporúčam ju obom pohlaviam. Ženám, ktoré sa v hlavnej hrdinke možno trochu uvidia a uvedomia si, že ich správanie občas nie je úplne vhodné, aj keď v danej chvíli majú pocit, že majú na to právo (ach tie emócie!). A mužom, po prečítaní tejto knihy, nás možno trochu lepšie pochopia.

Anthony Ryan - Pán veže (Stín krkavce #2)



Z prvého dielu tejto novej fantasy série som bola tak nadšená, že som hneď musela siahnuť po pokračovaní. Proste som potrebovala vedieť, ako to bude pokračovať a tak po úspechu debutu Píseň krve z pera britského autora Anthony Ryan prichádza druhý diel s názvom Pán veže. Anthony Ryan sa ukázal ako vynikajúci rozprávač a ja som dúfala, že bude pokračovať v takto skvelo nastolenom tempe aj naďalej.
Hneď na začiatku musím podotknúť, že sa druhý diel od toho prvého výrazne líši. Čakala som pokračovanie príbehu v duchu Písně krve, ale autor sa rozhodol pre zmenu. Musím sa priznať že ma to na začiatku trochu udivilo, ale veľmi rýchlo som si zvykla. Zmenil sa štýl písania, oproti prvému dielu autor pritvrdil. Kým v Písni krve išlo v podstate o jednoduchý príbeh hrdinu, ktorý vyrastal, dospieval, vyrovnával sa s kráľovskými intrigami a bojoval vo vojnách, teraz si už Anthony Ryan pred čitateľom neberie žiadne servítky a vôbec ho nešetrí. A tak dostávame drsný text plný bojov, akcie, vrážd, smrti a krvi, ale aj napriek tomu nejde o monotónny obsah a čitateľ sa nenudí, občas je dokonca šokovaný. Autor sa so svojimi postavami nemazná a nemá problém ich zabiť, ak je to pre príbeh potrebné.
Viac sa dočítate v recenzii.

Irvine Welsh - Pohlavní životy siamských dvojčat


Dali ste si novoročné predsavzatie, že schudnete, prípadne sa budete viac hýbať a hlavne konečne začnete so sebou niečo robiť a zase to nejak nevyšlo? A rozmýšľate nad nejakou motivačnou knihou, ktorá Vás nakopne. Tak sa na vykašlite a radšej siahnite po románe Pohlavní životy siamských dvojčat, ktorú napísal autor Trainspotingu.
Zvláštna, trochu šialená, miestami dosť vulgárna a zvrátená kniha je príbehom dvoch žien, fitness trenérky Lucy a jej klientky obéznej umelkyne Leny, ktoré sa zhodou náhod stretnú pri prepadnutí na moste. Lucy zneškodní ozbrojeného páchateľa a pre Lenu je táto situácia tým správnym impulzom, aby začala konečne niečo so sebou robiť. A tak urobí z Lucy svoju osobnú trénerku. A jej cesta za lepším ja začína.
Veľmi dobre napísaná kniha, ktorá na mnohých z Vás určite silne zapôsobí, buď sa Vám hneď zapáči, alebo ju okamžite odložíte. Predsa len slovník použitý v tejto knihe nie je pre každého a viem si predstaviť, že niekomu nemusí vyhovovať. Stále si ale myslím, že ide o veľmi dobrý príbeh, plný prekvapivých zvratov a zaujímavých informácií. Po jej prečítaní sa už na svoj spôsob života a stravovania nebudete pozerať ako predtým. Ak by niekto po mne chcel knihu, ktorá ho nakopne a pritom ho bude baviť, tak bez obáv odporučím túto. Pretože ak zvládnete spracovať autorov štýl, tak si ju užijete. Ide totiž o veľmi pútavý príbeh, hoci miestami šokujúci a drsný.

A čo zaujímavého ste v marci prečítali Vy? Odporučili by ste mi niečo?

Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.