cwrcekk na Svete knihy 2016

čtvrtek 12. května 2016


Tak a je to tu. Dlho očakávaný víkend všetkých knihomoľov, milovníkov kníh a knižných blogerov v celom Česku. Sviatok, kde na jednom mieste môžete stretnúť spisovateľov, nakladateľov, prekladateľov a v podstate kohokoľvek, kto má niečo spoločné s knihami. A hlavne knihy! Obrovské množstvo kníh. Mnohí z nás šetria, aby sa práve tu na Svete knihy mohli rozšupnúť a odniesť si čo najviac kníh.
A ako každý rok som sa vybrala aj ja a to hneď prvý deň. Robím to tak každý rok. Je to hlavne preto, že prvý deň je na veľtrhu najmenej ľudí a človek si to tak nejak viac užije, keď sa nemusí ku každému stánku predierať masami ľudí. Je tu priestor na rozhovor, rozjímanie, fotenie, obdivovanie a celkové nasávanie atmosféry veľtrhu. Človek si dá niečo dobrého a pomaličky sa motá medzi stánkami, obdivuje vystavené tituly, porozpráva sa s ľudmi z nakladateľstviev, prípadne si nechá poradiť a objaví svoju ďalšiu obľúbenú knihu. Proste to má to správne čaro, ktoré ja od takejto akcie očakávam. A aj tento rok som to dostala. A dokonca aj niečo naviac.
Tentoraz som sa rozhodla, že zoberiem so sebou svoj fotoaparát a pokúsim sa Vám to trochu zdokumentovať. Viem, že väčšina z Vás sa tam chystá v piatok, prípadne cez víkend. Ale určite sa tu nájdu aj takí, ktorí sa tam proste nedostanú. Nie je čas, priestor, bývate príliš ďaleko. Tak verím, že aj Vás poteší pár mojich fotiek. Aspoň takto sprostredkovane sa môžete pozrieť objektívom môjho fotoaparátu.


A čo sa týka mňa osobne, tento rok som sa krotila a odniesla som si len dve knihy. A ako môžete vidieť ide o komiksy. Kto ma sleduje, tak vie, že komiksy nie sú práve tým mojím žánrom. Ale tieto mi neskutočne učarovali a proste som si ich tam nemohla nechať. Sú krásne a proste boží ;) Tiež som sa zúčastnila zaujímavej besedy s českými spisovateľkami sci-fi a fantasy, bola som ulovená jednou z mojich obľúbených blogeriek Janou z blogu What Jane Read do projektu Za knihami (proste ju zaujal ten úžasný Sojčák v mojich rukách). Je super zistiť, že človek, ktorého sledujete a radi čítate, je v skutočnosti neskutočne príjemný. Za mňa veľmi príjemné stretnutie, škoda, že toho času nebolo viac. A na chvíľku som sa stretla aj z Luckou Zelinkovou, ktorá má v Martinuse na starosti nás blogerov a k tomu točí skvelé knižné videá pre Martinus. Sympatická osôbka, ktorá bola dnes na moju smolu dosť zaneprázdnená.
Takže pre mňa tohtoročný Svet knihy znamenal zase raz príjemne strávených pár hodín v prostredí s príjemnou atmosférou a presvedčila som sa, že toto je akcia, na ktorú sa proste oplatí doraziť. 


A čo Vy a Svet knihy? Chystáte sa alebo ste už boli? A čo ste si odtiaľ odniesli, prípadne koho zaujímavého ste stretli? Pochváľte sa.






















Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.