Beštiár (Sága o Zaklínačovi)

pondělí 11. května 2015


Vrámci projektu Čítame Zaklínača som sa rozhodla si pre vás pripraviť stručný prehľad príšer a netvorov, s ktorými sa v knihe stretneme. Nedávno som začala čítať Zaklínača I. a uvedomila som si, že pri mnohých príšerách je spomenuté len ich meno a len pri máloktorých je vysvetlené ako vyzerajú, alebo čo sú to vlastne zač.
Zo zvedavosti som si začala niektoré vyhľadávať a vtedy ma napadlo, že vypracujem stručný beštiár. Snáď to aj ďalším čitateľom pomôže lepšie sa vžiť do deja.
Beštiár budem aktualizovať postupne, podľa toho ako budem čítať knihy a čo na mňa zo stránok vyskočí :) Rozdelené to bude podľa kníh a vrámci nich usporiadané abecedne.





Zaklínač I. - Poslední přání

alp - nebezpečný druh upíra, podobný bruxe, ale mužského rodu. Má dve podoby: mládenec a vysoký muž s netopierými krídlami a tesákmi. Rozdiel medzi bruxou a alpom je, že bruxa je ženského a alp mužského rodu.
bazilišek - živočích žijúci na temných a vlhkých miestach, má jeden z najsilnejších známych jedov, preto sa používa v alchýmii. V legendách vystupuje ako nenávistný tvor s jedovatým dychom a pohľadom spôsobiacim skamenenie obeti
druidi - lesní ľudia veľmi úzko spätí s prírodou, žijú v druidskom hájku, ktorý sa nachádza okolo Stromu života
bobolak - humanoidná rasa malého vzrastu s kožou porastenou srsťou
bruxa - druh upíra, veľmi nebezpečná, podľa potreby mení podoby. Väčšinou má k dispozícii dve podoby a to mladé, veľmi prítažlivé dievča a jej prirodzená podoba, ktorá je vysoká žena s obrými netopierými krídlami a tesákmi.
divožienka - démon spätý s prírodou, lesný duch
fénix - vták, ktorý zomrie zhorením a sám sa zo svojho popola narodí
ghúl - tvrdí sa, že ghúlovia boli kedysi ľuďmi, ktorí boli prinútení jesť mršiny a po rokoch strávených v temných kryptách podľahli monštruóznej zmene. Nachádzajú sa na bojištiach, cintorínoch a v kryptách
gnómovia - pravdepodobne najstarší a možno jediný pôvodný národ v svete zaklínača, postupne boli podmanení trpaslíkmi, elfami a ľuďmi. Majú niektoré povahové rysy spoločné s trpaslíkmi, vyznajú sa predovšetkým v metalurgii, prírodných vedách a drahých kameňoch.
goblin - zvláštne znetvorený škriatok zosobňujúci zlo
golem - vzniká oživením neživej hmoty čarodejníkom do podoby obrovského človeka, je takmer nezraniteľný
graveir - beštia podobná ghúlovi
gryf - stvorenie s telom, nohami a chvostom leva a hlavou a krídlami orla
hejkal - lesný duch, ktorý straší pocestných strašným volaním
hirikka - stvorenie ešte vzácnejšie ako drak, takmer vyhubené. Lietajúce stvorenie podobné mantichore alebo drakovi
homunkulus - človiečik, umelo vypestovaný malý človek alchymistom z mužského semena
hydra - je to napol žena, napol had. Je to obluda s hadím telom a siedmymi dračími hlavami.
kelpie - nadprirodzený vodný kôň
kikimora - hmyzoidná príšera žijúca pod zemou alebo v močiaroch
kobold - väčšinou neviditeľné, humanoidné postavičky veľkosti dieťaťa žijúce v domácnosti, baniach pod zemou alebo na lodiach. Sú to vlastne malí domoví škriatkovia, s ktorými keď ste za dobre, tak sa vám darí, ale ak si ich nevážite a urazíte ich tak sa vám pomstí.
kostěj - prakticky nezničiteľný, dokonalý stroj na zabíjanie vzhľadom pripomínajúci gigantického šupinatého kríženca kraba a pavúka
kraken - bájny gigantický hlavonožec potápajúci lode
krysodlak - lykantrop
leprechaun - humanoidné bytosti žijúce v lese, priatelia sa s dryádami
mimik - stvorenie schopné na seba prevziať podobu akejkoľvek osoby, ktorú videlo na nerozoznanie od originálu
mola - je veľmi podobná bruxe, len nie je tak obratná v menení podôb, poznáte ju podľa vysokého vzrasu, obrovských netopierých krídiel a predĺžených špičákov
mora - chodí po dome, za úsvitu prináša smrť deťom
morská víla = rusalka
létavice - lieta a pasúcim kravám kradne mlieko
mantichora - netvor s levím telom, blanitými krídlami a chvostom škorpióna. Veľmi agresívny tvor, často sa usadí na obchodných alebo poľných cestách a požiera celé karavany. Bodnutie mantichorým chvostom je smrteľné.
nočnica - výzor postaršej osoby ženského pohlavia, žije v lese, po nociach chodí strašiť deti
nereida - morská nymfa
nymfa - mytologická ženská postava v skoro ľudskej podobe, prepojená s vodou, lesom, krajinou. Patri sem dryády(les), najády(voda), rusalky(rieka), víly(hory a lesy)
ogaři - fúzatí lúpežníci
polednice - démonické strašidlo (ženský rod) strašiace na pravé poludnie
půlčík - u nás skôr známy ako hobit, malý národ v zaklínačovom svete, väčšinou pracujúci ako drobní obchodníci alebo farmári
rusalka - ženská vodná démonka s dlhými vlasmi, v ktorých je sústredená jej moc
satyr - známy aj ako kentaur, spojenie človeka a koňa
striga - vzniká v dôsledku kliatby vyslovenej nad nenarodeným dieťaťom, po pôrode zomrie a ak nie sú jeho pozostatky zničené, telo rastie i po smrti a mení sa v ľudožravú krvilačnú príšeru
sylfida - vzdušná nymfa
sylván - humanoid, inteligentný bylinožravec s kozími rohami na hlave, chlpatými nohami s kopytami a chvostom
tritón - morská bytosť, hornú časť tela tvorí človek, spodnú chvost ryby
troll - obrovské humanoidné stvorenie s určitým stupňom inteligencie. Na komunikáciu s ľuďmi i medzi sebou používajú jednoduché vety. Žijú v divočine, často pod mostami, ktoré spravujú a za prechod vyberajú mýto.
vidlohon - stvorenie podobné drakovi
vij - magické stvorenie podobné obrej stonožke, po vyvolaní zabilo svojho tvorcu a veľkú časť mestu Maribor, potom ušlo do lesov v Zářičí
vlkodlak - lykantrop, ktorý môže meniť svoju telesnú formu a za svoj vznik vďačia kliatbe
vodník - nočná vodná príšera vyskytujúca sa na brehoch rybníkov, jazier a riek. Kŕmi sa na mladých kúpajúcich sa ženách, občas sťahuje mužov z koní a vozov, keď prechádzajú po moste alebo brodom. Vznikajú z tiel utopencov, sú na pohľad hnusní a zelení.
vran - humanoidná rasa s veľkými červenými očami
wipper - príšera z bažín, ktorá sa nachádza na podobnom území ako kikimora
wyverna - ornitosaurus s jedovatým trojzubcom na chvoste, žijú v divočine, väčšinou v blízkosti ľudských obydlí
yghern - gigantická stonožka
zerrikánky - obyvateľky Zerrikánie, ženy bojovníčky, vynikajúce v boji s mečom, uctievajú draky
zeugl - žije v kanalizácií a stokách, kŕmi sa odpadkami a bordelom, ktoré vyprodukuje mesto. Rastie do obrovských rozmerov. Žijúcu potravu si dopravuje do obrovskej ozubenej tlamy chápadlami.
zmora - človek, ktorého duša v spánku odchádza a telo leží mŕtve, je nesmrteľná a neviditeľná, ak sa niekomu zjaví, veští to nešťastie
žirytva(žravucha) - šupinatá beštia, dlhá viac ako dve siahy a pripomínajúca kládu, ktorá má desať končatín a čeľuste ako píly.

Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.