Sobota v ráji…. (ale tom Českém)

čtvrtek 1. března 2018


S jedním mým kamarádem máme takový zvyk (když se něco děje už podruhé můžu, tomu říkat tradice? :D), že se vždy v zimě vypravíme do přírody nafotit nějaké hezké zimní fotky. Minulou zimu jsme se takhle vydali do Jizerských hor (článek o tomhle výlete si můžete přečíst tady). Tentokrát jsme měli větší plány a chtěli jsme vyrazit někam dál za hezkou zasněženou přírodou. Bohužel nám všechno zkomplikovala moje obří rýma a celkové nachlazení, kterému jsem podlehla pár dní před výletem. Rušit výlet jsem nechtěla ani náhodu, to bych musela fakt umírat, abych zůstala doma v posteli, zvlášť když je v plánu výlet do přírody - vybrali jsme proto bližší destinaci. Skončili jsme nakonec nedaleko za Prahou, v Českém ráji - vydali jsme se prozkoumat skalní město Drábské světničky a přilehlé Příhrazské skály. A stejně jako minulý rok, i když v autě to ještě vypadalo nadějně, se oblačnost k naší smůle neprotrhala a celý den byla fakt zlá viditelnost a pochmurno. Já taky nebyla v nejlepší formě, takže jsem se cítila podobně jako to počasí :D  Přesto jsem ale byla ráda, že jsem nezůstala doma, i když ta myšlenka vypadala velmi lákavě.
V Českém ráji jsem byla poprvé a ta příroda, hlavně komplex skalních měst pískovcového původu Příhrazské skály, z kterých jsou moc hezké vyhlídky do celého kraje, mě okouzlila. A s ještě lepší viditelností by to bylo mnohem hezčí. Cílem naší cesty byl v prvním radě hrad Drábské světničky, což jsou v podstatě čtyři velké a tři menší skalní bloky oddělené od sebe úzkými štěrbinami a průrvami, od ostatního území jsou oddělené hlubokou úžlabinou. Bohužel vstup na jejich nejvyšší bod je až do 1. dubna uzavřen, a tak jsme si prošli aspoň jejich přístupné části v dolní části a řekli si, že se sem ještě musíme vrátit. Je ale skvělé zjištění, že ani ne hodinu jízdy autem za Prahu se nachází hezká příroda, která rozhodně stojí za objevení. My jsme nakonec absolvovali okruh, který nám trval mým rýmičkovým (rozuměj šnečím) tempem asi 4 hodiny chůze a i navzdory zachmuřenému počasí jsme pořídili pár hezkých fotek. 

Tak snad příště nám počasí bude přát trochu víc a my už teď doufáme i v nějaké to sluníčko pro ještě hezčí fotky.


 Valečské světničky



 Spodní část Drábských světniček

 Příhrazské skály



Příště 

1 komentář

  1. Opravdu moc krásné fotografie. V Českém ráji jsem ještě nikdy nebyla, ale myslím, že se to brzy změní. Díky těmto fotkám jsem se totiž motovovala si objednat z https://armik.cz/ novou outdoor výbavu, takže jsem na nějakou tůru dokonale připravena ! :)

    OdpovědětVymazat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.